Elektromobilių kištukų standartai pasaulyje

Paskelbta 2021-09-07

Yra daugybė priežasčių, kodėl verta apsvarstyti galimybę pakeisti benzinu varomą automobilį į elektra varomą automobilį. Elektra varomos transporto priemonės yra tylesnės, jų eksploatacija kainuoja pigiau ir jos išmeta kur kas mažiau teršalų. Tačiau ne visi elektromobiliai ir kištukai yra vienodi. Ypač skiriasi elektromobilių įkrovimo jungties arba kištuko tipo standartas įvairiose geografinėse vietovėse ir modeliai. Nors dėl universalios kištuko technologijos nesutariama, Šiaurės Amerikoje ir Europoje pasauliniai automobilių gamintojai remia kombinuotąją įkrovimo sistemą (CCS), Japonija ir jos automobilių gamintojai naudoja CHAdeMO, o Kinija, kurios elektrinių transporto priemonių rinka yra didžiausia pasaulyje, naudoja GB/T.

Be to, priklausomai nuo kištuko tipo kiekviename regione yra skirtingi galios lygiai. Toliau apžvelgsime visus šiuos skirtumus ir kitą svarbią informaciją, susijusią su elektrinių transporto priemonių įkrovimu.

Šiaurės Amerikos elektromobilių kištukų standartai

Šiaurės Amerikoje visi elektromobilių gamintojai (išskyrus "Tesla") naudoja SAE J1772 jungtį, dar vadinamą J kištuku, skirtą 1 lygio (120 V) ir 2 lygio (240 V) įkrovimui. Tesla kartu su kiekvienu parduodamu automobiliu pateikia Tesla įkroviklio adapterio kabelį, kuris leidžia jų automobiliams naudotis įkrovimo stotelėmis, turinčiomis J1772 jungtį. Tai reiškia, kad kiekvienas Šiaurės Amerikoje parduodamas elektromobilis gali naudotis bet kuria įkrovimo stotele, kurioje yra standartinė J1772 jungtis.

Tai svarbu žinoti, nes kiekvienoje Šiaurės Amerikoje parduodamoje ne "Tesla" 1 arba 2 lygio įkrovimo stotyje naudojama J1772 jungtis. Pavyzdžiui, visi mūsų "JuiceBox" gaminiai naudoja standartinę J1772 jungtį. Tačiau "Tesla" automobilius galima įkrauti bet kurioje "JuiceBox" įkrovimo stotelėje, naudojant adapterio kabelį, kurį "Tesla" prideda prie automobilio. "Tesla" gamina savo įkrovimo stoteles, kuriose naudojama firminė "Tesla" jungtis, ir kitų markių elektromobiliai negali jomis naudotis, nebent įsigytų adapterį.

Tai gali atrodyti šiek tiek painu, bet galima į tai pažvelgti taip: bet kuri šiandien įsigyta elektrinė transporto priemonė gali naudotis įkrovimo stotimi, turinčia J1772 jungtį, o kiekviena šiandien prieinama 1 arba 2 lygio įkrovimo stotis naudoja J1772 jungtį, išskyrus "Tesla" pagamintas stotis.

DC greitojo įkrovimo standartai Šiaurės Amerikoje

Šiek tiek sudėtingiau su nuolatinės srovės greituoju įkrovimu, t. y. greituoju elektromobilių įkrovimu, kurį galima naudoti tik viešose vietose, dažniausiai prie didžiųjų greitkelių, kur dažnai keliaujama dideliais atstumais. Nuolatinės srovės greitojo įkrovimo kištukų negalima įkrauti namuose, nes gyvenamuosiuose pastatuose paprastai nėra elektros energijos poreikio. Be to, nerekomenduojama nuolatinės srovės greitojo įkrovimo stotelėmis naudotis dažniau nei vieną ar du kartus per savaitę, nes per dažnas įkrovimas gali neigiamai paveikti elektromobilio akumuliatoriaus tarnavimo laiką.

Nuolatinės srovės greitojo įkrovimo stotelės naudoja 480 voltų įtampą ir gali įkrauti elektromobilį greičiau nei standartinis įkrovimo įrenginys - vos per 20 minučių, todėl galima patogiai keliauti dideliais atstumais elektromobiliu, nesibaiminant, kad išseks sultys. Deja, vietoj dviejų skirtingų jungčių, kurios naudojamos 1 ir 2 lygio įkrovimo įrenginiuose (J1772 ir "Tesla"), nuolatinės srovės greitojo įkrovimo įrenginiuose naudojamos trys skirtingų tipų jungtys.

  •                 CCS (kombinuotoji įkrovimo sistema): CCS jungtis naudoja J1772 įkrovimo įvadą ir prideda dar du žemiau esančius kaiščius. Ji "sujungia" J1772 jungtį su greitojo įkrovimo kaiščiais, todėl ir gavo tokį pavadinimą. CCS yra Šiaurės Amerikoje priimtas standartas, kurį sukūrė ir patvirtino Automobilių inžinierių draugija (SAE). Šiuo metu beveik visi automobilių gamintojai, įskaitant: "General Motors" (visi padaliniai), "Ford", "Chrysler", "Dodge", "Jeep", BMW, "Mercedes", "Volkswagen", "Audi", "Porsche", "Honda", "Kia", "Fiat", "Hyundai", "Volvo", "smart", MINI, "Jaguar Land Rover", "Bentley", "Rolls Royce" ir kt.
  •                 CHAdeMO: CHAdeMo sukūrė Japonijos komunalinių paslaugų bendrovė "Tepco". Tai oficialus standartas Japonijoje, ir beveik visi nuolatinės srovės greitojo įkrovimo įrenginiai Japonijoje naudoja CHAdeMO jungtį. Kitaip yra Šiaurės Amerikoje, kur šiuo metu vieninteliai gamintojai, parduodantys elektromobilius, naudojančius CHAdeMO jungtį, yra "Nissan" ir "Mitsubishi". Nissan LEAF ir Mitsubishi Outlander PHEV yra vieninteliai elektromobiliai, kuriuose naudojama CHAdeMO tipo elektromobilių įkrovimo jungtis. 2018 m. "Kia" atsisakė CHAdeMO ir dabar siūlo CCS. Skirtingai nei CCS sistema, CHAdeMO jungtys neturi bendros jungties dalies su J1772 įvadu, todėl joms reikia papildomo ChadeMO įvado automobilyje. Dėl to reikia didesnio įkrovimo prievado ploto, kad tilptų du atskiri įkrovimo lizdai.
  •                 Tesla: Tesla naudoja tą pačią jungtį 1, 2 ir nuolatinės srovės greitajam įkrovimui. Tai patentuota "Tesla" jungtis, priimanti visas įtampas, todėl nereikia turėti kitokios jungties, specialiai skirtos nuolatinės srovės greitajam įkrovimui, kaip to reikalauja kiti standartai. Tik "Tesla" automobiliai gali naudotis jų nuolatinės srovės greitojo įkrovimo įkrovikliais, vadinamais "Superchargers". Šias stotis įrengė ir prižiūri "Tesla", ir jomis gali naudotis tik "Tesla" klientai. Net ir naudojant adapterio kabelį, "Tesla" greitojo įkrovimo stotelėje nebūtų galima įkrauti ne "Tesla" elektromobilio. Taip yra todėl, kad prieš suteikiant prieigą prie elektros energijos, atliekamas autentiškumo patvirtinimo procesas, kurio metu nustatoma, kad transporto priemonė yra "Tesla".

Europos elektromobilių kištukų standartai

Europoje elektromobilių įkrovimo jungčių tipai panašūs į Šiaurės Amerikos, tačiau yra keletas skirtumų. Pirma, standartinė buitinė elektros energija yra 230 voltų, t. y. beveik dvigubai didesnė įtampa nei Šiaurės Amerikoje. Dėl šios priežasties Europoje nėra "1 lygio" įkrovimo. Antra, vietoj J1772 jungties visų gamintojų, išskyrus "Tesla", Europoje naudojamas standartas yra IEC 62196 2 tipo jungtis, paprastai vadinama mennekais.

Tačiau "Tesla" neseniai perėjo nuo savo patentuotos jungties prie 2 tipo jungties "Model 3" modelyje. Europoje parduodamose "Tesla Model S" ir "Model X" transporto priemonėse vis dar naudojama "Tesla" jungtis, tačiau spėjama, kad ir jos galiausiai Europoje pereis prie 2 tipo jungties.

JuiceBox

Greitesnis, išmanesnis ir švaresnis namų elektromobilių įkrovimas

Greitasis nuolatinės srovės įkrovimas Europoje taip pat yra toks pat kaip Šiaurės Amerikoje, kur CCS yra standartas, kurį naudoja beveik visi gamintojai, išskyrus "Nissan", "Mitsubishi". CCS sistema Europoje sujungia 2 tipo jungtį su vilkimo nuolatinės srovės greitojo įkrovimo kaiščiais taip pat, kaip Šiaurės Amerikoje su J1772 jungtimi, todėl, nors ji taip pat vadinama CCS, tai šiek tiek kitokia jungtis. Europoje "Tesla Model 3" dabar naudoja europietišką CCS įkrovimo sistemą, o "Tesla" savo "Supercharger" stotyse taip pat įrengė CCS jungtį.

Kaip sužinoti, kokią jungtį naudoja mano elektromobilis?

Nors gali atrodyti, kad reikia daug sužinoti, iš tikrųjų tai labai paprasta. 1 ir 2 lygio įkrovimui visi elektromobiliai naudoja jungtį, kuri yra standartinė atitinkamose rinkose - Šiaurės Amerikoje, Europoje, Kinijoje, Japonijoje ir t. t. Vienintelė išimtis - "Tesla", tačiau visi jos automobiliai tiekiami su adapterio kabeliu, skirtu maitinti pagal rinkos standartą. Ne "Tesla" elektromobiliai taip pat gali naudotis "Tesla" 1 arba 2 lygio įkrovimo stotelėmis, tačiau jiems reikia naudoti adapterį, kurį galima įsigyti iš trečiosios šalies pardavėjo.

Nuolatinės srovės greitojo įkrovimo atveju "Tesla" turi patentuotą "Supercharger" stotelių tinklą, kuriuo gali naudotis tik "Tesla" automobiliai, joks adapteris šiose stotelėse neveiks, nes vyksta autentifikavimo procesas. "Nissan" ir "Mitsubishi" automobiliai naudoja japonišką CHAdeMO standartą, o beveik visos kitos elektrinės transporto priemonės naudoja CCS įkrovimo standartą.

Yra išmaniųjų telefonų programėlių, pavyzdžiui, "Plugshare", kuriose išvardytos visos viešai prieinamos elektromobilių įkrovimo stotelės ir nurodytas kištuko tipas arba jungtis.

Jei jus domina elektromobilio įkrovimas namuose ir nerimaujate dėl skirtingų elektromobilių įkrovimo jungčių tipų, jaudintis nereikia. Kiekvienas įkrovimo įrenginys atitinkamoje rinkoje bus komplektuojamas su standartine jungtimi, kurią naudoja jūsų EV. Šiaurės Amerikoje tai bus J1772, o Europoje - 2 tipo jungtis. Jei turite klausimų, nedvejodami kreipkitės į mūsų klientų aptarnavimo skyrių, jie mielai atsakys į visus jums rūpimus elektromobilių įkrovimo klausimus.

https://www.eurodigital.lt/ev-krovimo-iranga

 

« Atgal
Elektronikos
prekėsVisi produktai
EV
krovimo
įrangaVisi produktai
Vaizdo
stebėjimo
prekėsVisi produktai
4421Prekių pozicijos
1000 m²Sandėlis Europos centre
> 999Užsakymų per mėnesį

Užsiprenumeruokite mūsų naujielaiškį